استخراج نفت از دریای کاسپین؛ به چه قیمتی؟

استخراج نفت از دریای کاسپین؛ به چه قیمتی؟

چندی است پروژه‌های اکتشاف و حفاری و استخراج در دریای کاسپین پیگیری می‌شوند. البته حرف و سخن از نفت شمال به ازمنه‌ی پیش از انقلاب اسلامی باز می‌گردد. ایران به عنوان یک کشور نفتی که مستمراً بر منابع کشف شده‌اش افزوده شده است، امروز در میراث دریای تتیس هم نفت قابل استخراج دارد. در اینجا قصد داریم به برخی نکات پیرامون این موضوع اشاره کنیم.

نسخه‌ی پی دی اف مقاله‌ی کامل:
استخراج نفت از دریای کاسپین؛ به چه قیمتی؟

۰ ۰
۲ دیدگاه

دیدگاه‌ها (۲)

یک زمانی مسئولین به دلیل اینکه پالایشگاه ساختن خیلی سر و صدا داشت و خیلی اشتغال داشت و خیلی روبان پاره کردن داشت، خیلی علاقه به افتتاح پالایشگاه داشتند و احتمالا هنوز هم دارند.

در این میان توجه نکردن به مسائل بسیار ساده ای مانند جهت وزش باد در بعضی شهرها باعث شده است تا آلودگیهای کارخانه های صنعتی از جمله پالایشگاه ها به درون شهرها سرایت کند.

این که استخراج نفت و احداث پالایشگاه در شمال کشور کاملا با جنوب کشور متفاوت است و این مساله ی بسیار ساده و مهم که دریاچه خزر به آبهای آزاد راه ندارد و تمامی آلودگی در محیط انباشته میشود، نکته اصلی در آلودگی و تخریب محیط زیست منطقه است.

مسلما مردم کشور علاوه بر درآمد ملی نیاز به محیط زندگی سالم هم دارند.
امیدواریم که مسئولان منطقه ای از جمله نمایندگان مجلس و استانداران محترم زیر بار اینگونه طرح ها بدون درنظر گرفتن مسائل زیست محیطی نروند...

با سلام خدمت شما.   امین هستم امروز در بنیاد افتخار اشنایی با شما هم مدرسه ای عزیز رو داشتم وب بسیار عالی دارید امیدوارم در همه مراحل موفق و سلامت در کنار خانواده تان باشید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بهینه‌سازان، به ارایه‌ی خدمات بهینه سازی مصرف انرژی می‌پردازد. ممیزی انرژی و طراحی بهینه، ایجاد مجموعه‌های سبز و معماری پایدار و حل مسایل خرد و کلان انرژی از دیگر خدمات ماست.